(okocha) EURO 2012 Grup Tahminleri

08.06.2012 11:33

A Grubu:

Bana göre bu grubun favorisi Rusya. Rusya’nın bu gruptan 7 puan çıkartması benim için sürpriz olmaz. Ev sahibi Polonya ile berabere kalabilirler diye düşünüyorum. Diğer takımlar ise ikincilik için mücadele verirler diye tahmin ediyorum. Orada da Polonya’yı avantajlı görüyorum. Çek’lerin eski ateşi kalmadı bana göre. Artık eski Çek Cumhuriyeti değiller. Yunanistan ise 2004 yılındaki başarısının ardından taktiği çözüldü. Yine onu uygularlarsa turnuvayı zevksizleştirmekten başka bir şey elde edemezler bence. Ama bu sezon 90 dakika bastıran takımlara karşı çok iyi savunma yapıp kontratakla 1-2 gol bulup favoriye karşı maç kazanılan birçok maç izledik. Barça-Real, Barça-Chelsea ve GS-FB maçları bu maçlara birkaç örnek. Bu turnuvada bu yola gitmek isteyecek tek takım Yunanlar olur diye düşünüyorum.

 

B Grubu:

İsim olarak çok iyi duran takımların olduğu bu grupta, benim turnuva şampiyonluğu için de favorim olan Almanya 9 puanla liderliği alır diye tahmin ediyorum. Portekiz ve Hollanda, hiç hafife alınmayacak takımlar fakat Portekiz hazırlık maçlarında çok iyi bir görüntü çizmedi. Ayrıca bana göre en büyük handikapları günümüz futbolunun en iyi oyuncuları arasında sayılabilecek C. Ronaldo ve Quaresma. Tek adamın “bana topu verin ben gidip şut çekiyim” dediği takımlar çoğu zaman başarılı olamıyorlar. Quaresma takımını çok yaktı bu sene. Ronaldo ile birlikte ikisi sahada olurlarsa bu turnuvada hiç şansları olacağını sanmıyorum. O nedenle bana göre bu grupta ikincilik için favorim Hollanda. Portakallar sahip oldukları Avrupalı disiplini ile Portekizlileri geçerler diye düşünüyorum. Danimarka için ise söyleyebileceğim tek şey elemeleri geçip finallere kalabildikleri için tebrik etmek olur. Ama yine söylediğim disiplin unsurundan dolayı belki Portekiz maçından puan çıkartabilirler. Bu artık 1 puan mı olur yoksa 3 puan mı; onu hep birlikte izleyip göreceğiz.

 

C Gurubu:

İspanya doğal olarak bu grubun lideri olacaktır. İtalyan futbolu her zaman sağlam savunmalı ama süsü az gelmiştir bana. Ayrıca bu turnuvanın hayal kırıklıklarından biri olabileceklerini de düşünüyorum. Yani bana göre İtalyanlar grup maçlarının ardından eve dönebilirler. İkincilik için İrlanda’nın şansı olduğunu düşünüyorum. Hırvatlar ise play-off larda bizi geçerek turnuvaya katıldılar ama biz o sıra o kadar kötüydük ki; Lüksemburg, Malta, Lichtenstein gibi bir takıma bile elenme ihtimalimiz vardı. Bu grupta ise üçüncü – dördüncü olurlar diye tahmin ediyorum.

 

D Grubu:

Futbolun mucidi İngilizler, çok uzun süreden beri turnuva için mental açıdan medya tarafından hazırlanıyor. 1996’da kendi düzenledikleri Avrupa şampiyonası finalleri de dahil olmak üzere uzun süredir uluslararası büyük turnuvalarda başarı elde edemedikleri için artık bu sefer çok hırslılar. Bence en azından grup birinciliğini kimseye kaptırmazlar. İkincilik için ise Ukrayna ve Fransa çekişir ve Fransa isimden dolayı kazanır diye tahmin ediyorum. Çünkü Fransız futbolunun yıllardır tat vermediği ve katıldıkları bir çok turnuvada turnuvanın “en zevksiz maçı” listelerine 1-2 maçla girdikleri hepimizce malum.    

    

Geri